ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2018

Δημήτρης Βιδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΟΡΡΕΣ: Στόχος η εδραίωση του brand στην παγκόσμια αγορά









Με το βλέμμα στραμμένο στην παγκόσμια αγορά η διοίκηση της ΚΟΡΡΕΣ προετοιμάζει το έδαφος για την εδραίωση του brand. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογεί επενδύσεις στην παραγωγή και τις υποδομές της, αξιοποιώντας ως βασική πρώτη ύλη τα βότανα της Ελλάδας, μέσω της συμβολαιακής γεωργίας και των 5.000 αγροτών που αριθμεί το δίκτυό της.  Ο Δημήτρης Βιδάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΚΟΡΡΕΣ μιλά στο thedayaftergr και δίνει το στίγμα της πορείας της ελληνικής πολυεθνικής.         

Της Λέττας Καλαμαρά    















Κύριε Βιδάκη, η ΚΟΡΡΕΣ προχώρησε σε μια επενδυτική συμφωνία με τη North Haven Private Equity Asia IV, L.P. και την Profex Inc. Τι σηματοδοτεί αυτή η συμφωνία και ποια είναι τα σχέδια για την εξέλιξή της στους επόμενους μήνες;

Η συμφωνία αυτή ήρθε την κατάλληλη στιγμή, υπό τις πιο ιδανικές συνθήκες. Για την ΚΟΡΡΕΣ σημαίνει ανάπτυξη και διεθνή επέκταση σε νέα εδάφη, που έως σήμερα δεν είχαμε τη δυνατότητα ή τα μέσα να «κατακτήσουμε» με ίδιες δυνάμεις. Έχουμε διανύσει μία σημαντική πορεία τα τελευταία 21 χρόνια… στόχος μας πλέον είναι η παγκόσμια εδραίωση του brand και το γεγονός ότι έχουμε τη ψήφο εμπιστοσύνης ενός παγκόσμιου επενδυτικού οργανισμού και την ουσιαστική υποστήριξη ενός partner που κατέχει την τεχνογνωσία, το δίκτυο και την εις βάθος γνώση αγορών με τεράστιες προοπτικές, όπως αυτή της Κίνας, θεωρώ ότι προδιαθέτει την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.











Ποια είναι τα μέχρι τώρα αποτελέσματα από τις υπόλοιπες διεθνείς συνεργασίες που έχει συνάψει η Κορρές ανά τον κόσμο;

Η συνεργασία μας με τη Johnson & Johnson για τη διανομή των προϊόντων ΚΟΡΡΕΣ στη Β. Αμερική, διήρκησε σχεδόν 10 χρόνια… στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήσαμε αλματώδη βήματα σε επίπεδο πρακτικών ανάπτυξης και παραγωγής προϊόντων. Αποκτήσαμε μία γερή βάση στην τεραστίου μεγέθους αμερικανική αγορά και αυτό μας προετοίμασε ώστε να αναλάβουμε μόνοι τα ηνία της αγοράς μέσω θυγατρικής εταιρείας. Σήμερα η Αμερική είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά για την ΚΟΡΡΕΣ, ακολουθώντας την Ελλάδα, με τα βασικά κανάλια διανομής, όπως το δίκτυο SEPHORA, τα SEPHORA in JCPenney, το HSN και το ηλεκτρονικό κατάστημα korresusa.com, να παρουσιάζουν σταθερά ανοδική πορεία.

Επιπλέον, η συνεργασία μας με την AVON για τη Λατινική Αμερική συνεχίζει και αποδίδει και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε κατορθώσει να έχουμε σημαντικές πωλήσεις της μάρκας στη Βραζιλία. Η συγκεκριμένη περιοχή υπήρξε ανέκαθεν αγορά υψηλού ενδιαφέροντος για την ΚΟΡΡΕΣ. Στην AVON αναγνωρίσαμε τον κατάλληλο partner για να προσεγγίσουμε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό που υιοθετεί τις αξίες και τη φιλοσοφία μας.

Κάθε τέτοια σύμπραξη έχει διττό στόχο, να εξασφαλίσει την επέκταση σε μεγάλου μεγέθους διεθνείς αγορές όπου είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία, αλλά και την αυθεντικότητα της μάρκας όπως αυτή συνεχίζει σε κάθε περίπτωση να εκφράζεται από τον ιδρυτή της, τη διοίκηση του Ομίλου και την ευρύτερη ομάδα.








Πώς αποτιμάται η παραγωγική δυναμική της εταιρείας και εάν υπάρχουν σχέδια επέκτασής της;

Η παραγωγική μονάδα στα Οινόφυτα εξυπηρετεί το σύνολο των αγορών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Εκτιμώ ότι η  είσοδος της μάρκας στην Κίνα θα οδηγήσει σε τουλάχιστον διπλασιασμό της παραγωγής σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό σημαίνει επένδυση σε υποδομές αλλά και ανθρώπους.

Ποια είναι η εμπορική δυναμική της ΚΟΡΡΕΣ και εάν σχεδιάζετε αναδιάρθρωση του δικτύου σας και κάλυψη νέων αγορών;

Η μάρκα έχει παρουσία σε 30 χώρες, σε περισσότερα από 11.000 σημεία πώλησης, συμπεριλαμβανομένων και των 6.500 φαρμακείων στην Ελλάδα. Είμαστε στραμμένοι στις αγορές προτεραιότητας στην Ευρώπη, στην Αμερική και πλέον σε νέες αγορές στην Ασία μέσω του νέου σχήματος. Το δίκτυο διανομής το ορίζει η δομή και η φιλοσοφία κάθε αγοράς, στη Γερμανία εστιάζουμε σε αλυσίδες καταστημάτων και φαρμακεία, στην Αγγλία σε department stores και αλυσίδες καταστημάτων, στη Νορβηγία έχουμε αποκλειστική συνεργασία με το δίκτυo Vita, ηγέτη στην αγορά των καλλυντικών εκεί, στην Αμερική είμαστε «δεμένοι» με το δίκτυο Sephora, τα e-shops είναι επίσης ένα σημαντικό δίκτυο για τα προϊόντα μας.

Στην ελληνική αγορά ποια είναι η αποτίμηση της δραστηριότητας της εταιρείας έπειτα από 10 χρόνια οικονομικής κρίσης, πώς διαμορφώνεται η στρατηγική σας και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία αγορά για την ΚΟΡΡΕΣ, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε το ελληνικό φαρμακείο, να ενισχύουμε το δικό του offering με προϊόντα-παγκόσμιες καινοτομίες, να επενδύουμε σε ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας, σε μία εξαιρετικά δημιουργική και ελκυστική παρουσία στο σημείο, αλλά και στη συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση των συνεργατών μας. Το  πρόσημο ήταν πάντα θετικό στην Ελλάδα και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο.  Υπάρχει και άλλη μία σημαντική παράμετρος – τα ελληνικά βότανα, οι Έλληνες αγρότες, οι συνεργασίες συμβολαιακής γεωργίας, η προώθηση της βιολογικής καλλιέργειας, η υποστήριξη της τοπικής οικονομίας. Το δίκτυό μας στηρίζει αυτή τη στιγμή περίπου 5.000 οικογένειες. Αυτές οι συνεργασίες είναι το DNA της μάρκας…το ίδιο ισχύει και για την ανακάλυψη καλλυντικών συστατικών μέσα από την ελληνική φύση, εκεί εστιάζει το εντατικό ερευνητικό έργο της ομάδας μας.

Επειδή έχετε μπει σε τροχιά εξελίξεων, αναμένεται κάποια νέα επενδυτική κίνηση εντός του 2018;   

Οι προσπάθειες μας εστιάζουν στη δρομολόγηση της επενδυτικής συμφωνίας που ανακοινώσαμε πρόσφατα.

Ποιες είναι οι δυσκολίες αλλά και οι ευκαιρίες για μια ελληνική πολυεθνική όπως είναι η Κορρές;

Χρειάζεται πολύ προσπάθεια, στρατηγικός σχεδιασμός, σωστές δομές, ισχυρό προϊόν και χρόνος για να καταφέρει μία ελληνική εταιρεία να βγει με επιτυχία εκτός συνόρων και να έχει η παρουσία της διάρκεια στο διεθνή χάρτη. Η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά και αυτό δεν βοηθάει. Η ίδια η χώρα, ωστόσο, είναι παράλληλα και η ευκαιρία – η Ελλάδα είναι σημείο αναφοράς για το κοινό, το βλέπουμε σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε, είναι πηγή έμπνευσης, πιστεύουν στο παρελθόν και στο μέλλον της, εμείς την αναδεικνύουμε μέσα από τα βότανα και μέσα από αποτελεσματικά, ποιοτικά, προηγμένα προϊόντα.









Ποιες κατηγορίες προϊόντων αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την Κορρές και εάν σχεδιάζετε τη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της εταιρείας;

Η κατηγορία φροντίδας προσώπου, οι βαφές μαλλιών, η σειρά αντηλιακής προστασίας, το μακιγιάζ είναι στρατηγικές κατηγορίες για την ΚΟΡΡΕΣ. Στην υψηλού τζίρου κατηγορία αντιγηραντικής φροντίδας καταγράφουμε συνεχή ανάπτυξη, λανσάροντας καινοτομικά προϊόντα βασισμένα στα πιο σημαντικά ερευνητικά προγράμματα της βιομηχανίας καλλυντικών, είμαστε Νο1 στις βαφές μαλλιών για περισσότερα από 15 χρόνια, στο μακιγιάζ το ίδιο, τα νέας γενιάς αντηλιακά προϊόντα Κόκκινο Σταφύλι είναι ναυαρχίδα στο πορτφόλιο της μάρκας. Η επένδυση στην έρευνα, στα ελληνικά βότανα, στην καινοτομία είναι αυτονόητη και συνεχής.

Ποιες είναι οι καταναλωτικές τάσεις στην αγορά και τι αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την ΚΟΡΡΕΣ;   

Όταν ξεκίνησε η μάρκα το 1996, όροι όπως βιωσιμότητα, οικολογία, πράσινο προϊόν ήταν άγνωστες. Το δικό μας offering ήταν  διαφορετικό, αλλά ξεκάθαρο. Η επιθυμία μας ήταν να συνδυάσουμε τη δύναμη των φυσικών συστατικών με την έρευνα για να προσφέρουμε προηγμένα προϊόντα, που θα είναι φιλικά στο δέρμα, στο περιβάλλον αλλά και στην κοινωνία, που θα είναι απόλυτα ασφαλή, που θα είναι εξίσου – εάν όχι περισσότερο -  αποτελεσματικά συγκριτικά με τα συμβατικά προϊόντα, ενώ θα είναι αισθητικά άρτια για να προσφέρουν χαρά. Πλέον βλέπουμε το όραμά μας να μεταφράζεται σε παγκόσμια τάση… μία τάση που συμφωνεί με την ανάγκη όλων για έναν πιο υγιή και περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο ζωής, αλλά και για την αναζήτηση brands που αποτελούν μία ολοκληρωμένη πρόταση, σε επίπεδο αξιών, πρακτικών και προϊόντων.

Σε τι συνοψίζεται το όραμα της Κορρές με ορίζοντα την επόμενη δεκαετία;    
    
Συνεχίζουμε τη διεθνή πορεία μας, στόχος είναι η εδραίωση του brand παγκοσμίως. Έχουμε μαζί μας ισχυρούς partners, μία αφοσιωμένη ταλαντούχα ομάδα και ένα προϊόν αδιαμφισβήτητης αξίας και ποιότητας. Έχουμε την τύχη να είμαστε στην Ελλάδα, ένας παράδεισος βοτάνων – θα συνεχίσουμε να ανακαλύπτουμε νέα ελληνικά συστατικά με μοναδικές ιδιότητες, να στηρίζουμε τους Έλληνες καλλιεργητές, να εκχυλίζουμε τα πολύτιμα βότανά μας, να παράγουμε πρωτογενή καινοτομία και να συμμετέχουμε ουσιαστικά στην εξέλιξη της διεθνούς βιομηχανίας καλλυντικών.