ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Τρίτη, 11 Απριλίου 2017

Λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού από την ClickMedia με αφετηρία το delivery food

Tης Λέττας Καλαμαρά

«H νέα πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα είναι το να προσαρμοσθούν ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν μέσα σε ένα περιβάλλον που είναι πλήρως ψηφιακό», τονίζει στο thedayaftergr ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της ClickMedia. Σύμφωνα με τον κ. Πανδή στόχος της ClickMedia είναι να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση, με αφετηρία τον τομέα του delivery food.     

- Για ποια ακριβώς δραστηριότητα είναι «προγραμματισμένη» η ClickMedia;

Σίγουρα για να εξελίσσεται. Είμαστε μια εταιρεία 10 χρόνων, με εκατοντάδες πελάτες σε όλους τους κλάδους της αγοράς. Θα μπορούσε, κανείς, να υποθέσει ότι θα ήμασταν ευχαριστημένοι συνεχίζοντας να κάνουμε το ίδιο, ότι θα έχουμε ωριμάσει, ότι θα έχουμε εφησυχάσει. Εμείς, όμως, έχουμε ακόμα την ίδια όρεξη για νέες ιδέες και την ίδια διάθεση για να κάνουμε νέα πράγματα, όπως όταν ξεκινήσαμε. Το να εξελισσόμαστε είναι μια συνεχής και φυσιολογική διαδικασία για εμάς. 

- Tι ήταν αυτό που σας ώθησε να δραστηριοποιηθείτε στην αγορά του ψηφιακού μάρκετινγκ;

Στην αρχή περισσότερο το «ψηφιακό», στη συνέχεια το «μάρκετινγκ» αλλά τώρα τελευταία πάλι το «ψηφιακό»! Να το εξηγήσω, όμως. Ξεκινήσαμε σε μια εποχή που οι επιχειρήσεις είχαν αρχίσει να ξεπερνούν το στάδιο όπου το site ήταν απλώς ένα διαφημιστικό δημοσιευμένο στο internet. Τότε που το ερώτημα ήταν «στατικό ή δυναμικό» site. Έχοντας τον προγραμματισμό στο DNA της εταιρείας μας, η μόνη απάντηση για εμάς ήταν «δυναμικό» και η ενδεδειγμένη χρήση των sites ήταν αυτή της διενέργεια συναλλαγών στο internet, όπως η αγορά προϊόντων ή η κράτηση δωματίου ξενοδοχείου.

Στην συνέχεια, το ενδιαφέρον όλων μετατοπίστηκε στον τρόπο που τα brands αξιοποιούν το νέο κανάλι, το digital, για να επικοινωνήσουν το μήνυμα τους και να αλληλεπιδράσουν με τους καταναλωτές με νέους τρόπους, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του μέσου. Ανάδειξη του μάρκετινγκ, λοιπόν.

Σήμερα, η νέα πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα είναι το να προσαρμοσθούν ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν μέσα σε ένα περιβάλλον που είναι πλήρως ψηφιακό. Να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών διαδικασιών τους, να παρέχουν μια καλύτερη ψηφιακή εμπειρία χρήσης στους πελάτες τους, βελτιώνοντας τον τρόπο που τους εξυπηρετούν συνολικά. Η σημερινή πρόκληση είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων.  

- Ποια είναι οι δυσκολίες που έχετε συναντήσει μέχρι τώρα και τι  είναι αυτό που σας δίνει δύναμη για να προχωρήσετε;

Προφανώς η οικονομική κρίση που ζούμε τα τελευταία χρόνια έχει κάνει τα πράγματα πολύ πιο δύσκολα από ότι θα έπρεπε. Ένα από τα εργαλεία που έχει μια επιχείρηση στα χέρια της για να αντιμετωπίσει την κρίση είναι η εστίαση στην βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, η μείωση του κόστους, η αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας. Αυτό το εργαλείο, όμως, δημιουργεί ταυτόχρονα και μια εταιρική κουλτούρα που δεν είναι συμβατή με την καινοτομία. Γιατί για να καινοτομήσεις πρέπει να τολμήσεις να σκεφθείς έξω από τα συμβατικά πλαίσια, να τολμήσεις να πράξεις, να αποτύχεις ενδεχομένως και να ξαναπροσπαθήσεις. Η οικονομική κρίση, λοιπόν, με την έλλειψη πόρων που έφερε, εκτός από τα υπόλοιπα προβλήματα που δημιουργεί σε όλους μας, μας αναγκάζει να πρέπει να ισορροπούμε ανάμεσα σε δύο διαφορετικές κουλτούρες. 

- Πού καινοτομεί η εταιρεία;

Ο δικός μας ψηφιακός μετασχηματισμός έχει να κάνει με την ριζική αλλαγή του επιχειρηματικού μας μοντέλου και την είσοδο μας σε νέες αγορές, με προτάσεις που ανατρέπουν τα δεδομένα σε αυτούς τους κλάδους. Από agency, δηλαδή από μια εταιρεία παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών, μετασχηματιζόμαστε σταδιακά σε μια εταιρεία “software as a service” (SaaS), η οποία παρέχει λογισμικό σε επιχειρήσεις, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει το cloud και το νέο μοντέλο διανομής λογισμικού, το οποίο κυριαρχεί πλέον σε κάθε τύπο λογισμικού: από σουίτες γραφείου μέχρι CRM, ERP και κάθε άλλη κατηγορία λογισμικού.

Ο πρώτος κλάδος στον οποίο μπήκαμε είναι του food delivery, όπου διαπιστώσαμε ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου, συνολικά, δεν έχουν εξελιχθεί ψηφιακά. Υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα ανάμεσα στο επίπεδο της ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων και των προσδοκιών των καταναλωτών. Το χάσμα ήρθαν να καλύψουν οι web κατάλογοι που παρέχουν την δυνατότητα παραγγελίας από πολλά καταστήματα από το ίδιο site, αλλά οι επιχειρήσεις εστίασης έχουν καταλήξει να είναι υπερβολικά εξαρτημένες από αυτούς. Και αυτό είναι κάτι που έχουν αρχίσει να το συνειδητοποιούν.

Η λύση που αναπτύξαμε, το SimpleDeliveryPro, επιτρέπει στις επιχειρήσεις delivery να δέχονται παραγγελίες απευθείας από τους πελάτες τους, με πολύ χαμηλότερο κόστος, χωρίς να παρεμβαίνει κάποιος ενδιάμεσος. Και μπορούν να δέχονται παραγγελίες από οποιοδήποτε μέσο χρησιμοποιεί ο σύγχρονος καταναλωτής: από το κινητό, από το laptop, από το facebook. Με την λύση μας, οι επιχειρήσεις αποκτούν ξανά απευθείας επικοινωνία με τους πελάτες τους, αποκτώντας ξανά τον έλεγχο της επιχείρησης τους!...

-Τι σχεδιάζετε για το 2017; Πώς έχετε προσδιορίσει την ανάπτυξή σας και ποια είναι η στρατηγική σας για το σκοπό αυτό;

Έχοντας ήδη κατακτήσει την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά ως λύση mobile παραγγελιοληψίας με περισσότερους από 100 πελάτες ήδη, η στρατηγική μας βασίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: την εδραίωση της θέση μας στην αγορά (για παράδειγμα, ήδη έχουμε μπει πολύ δυναμικά και στην αγορά της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας), την επέκταση σε παρεμφερής κλάδους, όπου έχουν ανάλογα χαρακτηριστικά και απαιτήσεις με τον κλάδο της διανομής φαγητού αλλά, περισσότερο από όλα, την έξοδο μας στις αγορές του εξωτερικού.

- Δώστε μας μερικά στοιχεία για την πορεία και τις προοπτικές της αγοράς όπου δραστηριοποιείται η ClickMedia, στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

Παγκοσμίως, η αγορά του delivery φαγητού ανέρχεται στα 83 δισεκατομμύρια ευρώ, με τον ρυθμό αύξησης για τα επόμενα πέντε χρόνια να υπολογίζεται σε 5%. Σε αυτή την τεράστια αγορά, το 90% των παραγγελιών γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, με την συντριπτική πλειοψηφία τους μέσω τηλεφώνου. Προφανώς, η ελληνική αγορά είναι σημαντική για εμάς. Μας επέτρεψε να χτίσουμε μια κορυφαία λύση και να αποκτήσουμε την τεχνογνωσία που απαιτείται για την υποστήριξη εκατοντάδων ή και χιλιάδων ταυτόχρονων πελατών. Μετά την εδραίωση μας στην ελληνική αγορά, το επόμενο βήμα είναι η είσοδος σε αγορές του εξωτερικού. Είμαστε όλοι πολύ αισιόδοξοι για αυτό το νέο βήμα μας και δουλεύουμε μεθοδικά προς αυτή την κατεύθυνση.